براي نگهداري طولاني مدت مواد غذايي چه كنيم

۷ بازديد

برخي از مواد براي نگهداري نياز به شرايط ويژه اي دارند و اگر شما از اين شرايط آگاهي نداشته باشيد امكان دارد باعث خرابي آنها شويد . با ما همراه شويد تا بدانيد چگونه مي توانيد برخي از موادغذايي را براي طولاني مدت تازه نگه داريد.

طرز نگهداري از مواد غذايي,نكاتي براي نگهداري از موادغذايي

 

نگهداري از نان
براي نگهداري نان هرگز آن را در هواي آزاد قرار ندهيد زيرا به سرعت خشك مي شود. بهتر است نان را در ساك پارچه اي قرار دهيد. كيسه هاي نايلوني اصلا مناسب نگهداري نان نيست، مگر اين كه بخواهيد آن را در فريزر قرار دهيد. بهترين شيوه نگهداري نان فريز كردن آن است. اگر ناني در جريان هوا خشك شد نيز كافي است كمي آن را نمناك كنيد و داخل فر بگذاريد تا گرم و تازه شود.

نگهداري از گوشت چرخ كرده
گوشت چرخ كرده را بايد به سرعت فريز كرد اما براي اين كه هر بار مجبور نشويد حجم زيادي از گوشت را از انجماد درآوريد، توصيه مي كنيم آن را در نايلون هاي زيپ دار بريزيد و بعد از اين كه هواي آن را گرفتيد تقسيم بندي كنيد تا هر بار به راحتي تكه مورد نياز را برداريد و بقيه گوشت را از انجماد خارج نكنيد.

نگهداري از عسل
معمولا عسل فاسد شدني نيست اما براي اين كه باكيفيت تر باقي بماند حتما در ظرف را محكم ببنديد.

نگهداري از كيك
براي اين كه كيك باقي مانده در يخچال خشك نشود و تزئين آن نيز به هم نخورد، بعد از برش دادن كيك، روي ناحيه برش زده نان تست بگذاريد و آن را با خلال دندان ثابت كنيد.

نگهداري از پنير
ظرف پنير يا خامه را بايد برعكس در يخچال بگذاريد. اين كار كمك مي كند ميزان جريان هوا در آن كمتر شود، باكتري وارد آن نشود و مدت بيشتري تازه بماند.

نگهداري از شير
اگر مي خواهيد شير را براي مدتي طولاني نگه داريد، بهترين كار فريزكردن آن است. به اين ترتيب كه آن را به بخش هاي كوچك تقسيم و جداگانه فريز كنيد.

منبع : khorasannews.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.