10 فرودگاه برتر جهان در سال 2016

۵ بازديد

 اين ليست را موسسه معتبر Skytrax از بين بيش از 550 فرودگاه جهان در سال 2016 انتخاب كرده است كه ملاك اين انتخاب 39 فاكتور چون راحتي مسافران، وجود حمام در فرودگاه، مهارت‌هاي زبان كاركنان فرودگاه و كيفيت خدمات بوده است.

1- فرودگاه بين المللي چانگي در سنگاپور

تعداد مسافران سالانه: ۵۴ ميليون نفر

اين فرودگاه براي چهارمين سال متوالي عنوان بهترين فرودگاه جهان را نصيب خود كرد. فرودگاه چانگي به دليل معماري بسيار زيبا، محيط لوكس، تئاتر و گزينه‌هاي زياد براي تفريح و خريد مورد توجه مسافران است.

۲- فرودگاه اينچئون در كره جنوبي

تعداد مسافران سالانه: ۴۱٫۷ ميليون نفر

اين فرودگاه در رده دوم بهترين فرودگاه‌هاي جهان قرار دارد. اينچئون جزيره‌اي در نزديكي سئول پايخت كره است. اين فرودگاه كه در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است داراي موزه فرهنگ كره، فروشگاه‌هاي بزرگ و امكانات رفاهي بسيار براي مسافران است.

۳- فرودگاه مونيخ در آلمان

تعداد مسافران سالانه: ۳۸٫۷ ميليون نفر

اين فرودگاه در شمال شرقي شهر مونيخ قرار دارد و يكي از پردرآمدترين فرودگاه‌هاي اروپا و دومين فرودگاه پردرآمد آلمان بعد از فرودگاه فرانكفورت است. در اين فرودگاه تسهيلاتي همانند زمين گلف و نمايشگاه‌ هواپيماهاي قديمي در اختيار مسافران است.

۴- فرودگاه بين المللي هاندئا در توكيو ژاپن

تعداد مسافران سالانه: ۷۲٫۸ ميليون نفر

هاندئا يكي از بزرگترين فرودگاه‌هاي جهان است و حجم زيادي از پروازهاي شهر توكيو از اين فرودگاه انجام مي‌گيرد. به دليل قرارگيري اين فرودگاه در نزديكي مركز شهر توكيو مسافران استقبال زيادي از آن مي‌كنند. اين فرودگاه از نظر مالي چهارمين فرودگاه بزرگ دنيا است.

۵- فرودگاه بين المللي هنگ كنگ

تعداد مسافران سالانه: ۶۳٫۱ ميليون نفر

فرودگاه بين المللي هنگ كنگ نيز همانند بيشتر فرودگاه‌هاي شرق آسيا بر روي يك جزيره مصنوعي در ساحل هنگ كنگ ساخته شده است و از زمان تاسيس‌اش در سال ۱۹۹۸ تاكنون بيشترين تسهيلات رفاهي را براي مسافران تدارك ديده است. اين فرودگاه مقر اصلي چند ايرلاين بزرگ شرق آسيا به شمار مي‌رود.

۶- فرودگاه بين المللي مركزي ژاپن در ناگويا ژاپن

تعداد مسافران سالانه: ۹٫۸ ميليون نفر

اين فرودگاه نيز بر روي يك جزيره مصنوعي در نزديكي شهر ناگويا در ژاپن ساخته شده است. اين فرودگاه به عنوان بهترين فرودگاه منطقه‌اي جهان شناخته مي‌شود. مسافران اين فرودگاه مي‌توانند عبور كشتي‌ها و پرواز هواپيماها را در آسمان صاف اين منطقه تماشا كنند.

۷- فرودگاه زوريخ سوئيس

تعداد مسافران سالانه: ۲۵٫۵ ميليون نفر

فرودگاه زوريخ با حدود ۱۲ كيلومتر فاصله از قلب شهر زوريخ به عنوان مركز خطوط هوايي سوئيس عمل مي‌كند و اين شهر را به ساير نقاط كشور سوئيس متصل مي‌كند. مسافران اين فرودگاه مي‌توانند براي رفت و آمد در داخل فرودگاه از دوچرخه و اسكيت استفاده كنند و همچنين امكان بازديد رايگان از موزه حمل و نقل زوريخ نيز براي آنان فراهم است.

۸- فرودگاه هيترو لندن

تعداد مسافران سالانه: ۷۳٫۴ ميليون نفر

اين فرودگاه سومين فرودگاه جهان از نظر مالي و پنجمين فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر است. فرودگاه هيترو لندن ۸ سال پيش ساخته شده است و ۵ ساختمان ترمينال دارد. اين فرودگاه مهمترين بخش حمل و نقل خطوط هوايي بريتانيا را تشكيل مي‌دهد.

۹- فرودگاه بين المللي كازايي در اوزاكا ژلاپن

تعداد مسافران سالانه: ۲۰ ميليون نفر

اين فرودگاه اگرچه بهترين فرودگاه جهان نيست اما يكي از مشهورترين فرودگاه هاي جهان است. فرودگاه كازايي بر روري يك جزيره مصنوعي در اوزاكاي ژاپن ساخته شده است. اين فرودگاه داراي معماري عالي، تسهيلات رفاهي مناسب و پرسنل كمك كننده است.

۱۰- فرودگاه بين المللي دوحه قطر

تعداد مسافران سالانه: ۳۰ ميليون نفر

اين فرودگاه كه با هزينه ۱۶ ميليارد دلاري ساخته شده است هم اكنون ميزبان پروازهاي خطوط هوايي قطر است. موسسه Skytrax اعلام كرده است كه اين فرودگاه بهترين و لوكس‌ترين معماري را در بين تمامي فرودگاه‌هاي دنيا دارد.

 

منبع: مجله علمي نارون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.