بهترين زمان پياده روي

هر چي بخواي داره!

بهترين زمان پياده روي

۵ بازديد

پياده روي فوايد بسياري دارد به طوري كه پياده روي مساوي است با سلامت، اما پياده روي اصولي دارد و زمان مناسب آن را بايد شناخت. در ادامه پياده روي در زمان هاي مختلف بيان شده است.

پياده روي در صبح

پياده روي هنگام صبح مناسب است، زيرا اگر بعد از پياده روي به منزل تان برگرديد، مي توانيد دوش بگيريد تا چربي و عرق بدن تان از بين برود، يا اگر شاغل هستيد و مدت زماني را براي پياده روي تا محل كارتان اختصاص مي دهيد، با روحيه شادتري سر كار حاضر خواهيد شد و روز خود را با آرامش بيشتري آغاز خواهيد كرد. همچنين به دليل گرسنه شدن بعد از پياده روي، صبحانه اي كه ميل مي كنيد اثر فوق العاده مثبتي را بر بدن شما مي گذارد.

صبحانه يكي از وعده هاي غذايي است كه بر خوردن آن بسيار تاكيد مي شود، زيرا باعث شادابي هر چه بيشتر شما مي شود. اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه تا صبحانه نخورند، نمي توانند هيچ كاري را (حتي پياده روي در صبح) انجام دهند، به شما توصيه مي كنيم كه نيم ساعت قبل از پياده روي، صبحانه بخوريد و بعد از آن آماده پياده روي شويد.

پياده روي در صبح هيچ گونه اختلالي در سلامتي و خواب تان ايجاد نمي كند، چون شما بعد از بيدار شدن، شروع به ورزش كرده ايد و خواب تان تكميل شده است. اما اگر قبل از خواب پياده روي كنيد، ممكن است نتوانيد به راحتي بخوابيد و مشكلي در خواب تان به وجود آيد، زيرا در هنگام شب و استراحت بايد ريتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازيابد و اگر شما زياد پياده روي كنيد، قلبتان خوب استراحت نكرده و در فرداي آن روز خسته است .

نكته مهمي كه در اين جا وجود دارد، اين است كه پياده روي شما نبايد خيلي به طول بيانجامد تا خسته شويد و براي دفعه بعدي ديگر انگيزه اي نداشته باشيد.


پياده روي در ظهر

پياده روي در ظهر شرايط مناسب تري دارد، زيرا نه شما از خواب بيدار شده ايد كه خسته باشيد و نه بعد از اين فعاليت، قصد استراحت داريد، بلكه براي كارهايي كه در طول روز مي خواهيد انجام بدهيد، داراي انرژي بيشتري هستيد. شما در اين زمان مي توانيد پياده روي سريع داشته باشيد، زيرا بدن تان كالري را به سرعت از دست مي دهد.

هنگام پياده روي بايد پشت صاف و شكم به طرف داخل باشد و دست ها در جهت مخالف يكديگر، به جلو و عقب حركت كنند.


پياده روي در شب

كالري هاي اضافه اي را كه در طول روز دريافت كرده ايد، مي توانيد به سادگي و با انجام پياده روي هاي شبانه، از بين ببريد.

مشكلي كه پياده روي هاي شبانه دارد همت افراد است، زيرا در طول روز افراد خسته مي شوند و ديگر انرژي براي پياده روي هاي شبانه ندارند و بعد از مدتي ممكن است از اين كار پشيمان شوند. البته همانطور كه قبلا ذكر گرديد پياده روي نبايد بلافاصله قبل از زمان خواب باشد، چون ممكن است در خواب شما اختلال ايجاد كند.

 
اما بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است؟
بهترين زمان براي پياده روي،هر زماني است كه شما آن را ترجيح بدهيد و احساس راحتي داشته باشيد و بدانيد مثلا در صبح،انرژي بيشتري براي انجام اين كار داريد. بستگي به افراد متفاوت از شحصي به شخص ديگر تغيير مي كند.بستگي به ميل و تمايلات شما دارد.

منبع: سايت سيمرغ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.