جاذبه هاي گردشگري پكن

هر چي بخواي داره!

جاذبه هاي گردشگري پكن

۷ بازديد

سابقه تاريخي شهر پكن به سه هزار سال پيش مي‌رسد و در هشت قرن اخير در اغلب دوره‌ها پايتخت چين بوده است. كمتر شهرهايي در دنيا هستند كه براي دوره‌اي چنين طولاني مركز سياسي و فرهنگي باقي مانده باشند به همين جهت آثار تاريخي زيادي در اين شهر وجود دارد كه در زير 5 مورد از آن ها را به اختصار معرفي مي كنيم.


قصر تابستاني پكن(Summer Palace Beijing)
قصر تابستاني همانگونه كه از نامش بر مي آيد محل استراحت امپراطوران چين در تابستان بوده است و به معناي واقعي قصر مي باشد. اين مجموعه كه در ۱۵ كيلومتري مركز پكن واقع شده در سال ۱۷۵۰ ميلادي ساخته شده و در سال ۱۹۹۸ در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است. قصر تابستاني شاهكاري در طراحي باغ‌هاي چيني است. در اين محوطه چشم‌انداز طبيعي تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهاي ساخته دست بشر تركيب شده است. مجموعه قصر تابستاني كه از ديدني هاي چين محسوب مي شود مانند بسياري ديگر از مجموعه باغ‌هاي سلطنتي چين از سه تپه و پنج باغ (تپه عمر طولاني، تپه چشمه يشم و تپه معطر؛ باغ خيزاب‌هاي زلال، باغ بهار جاودان، باغ كمال و تابندگي، باغ آرامش و تابندگي و باغ آرامش و لذت) تشكيل شده است. صنعت‌گران و هنرمنداني كه در ساخت اين مجموعه شركت داشتند با سرمشق قرار دادن طبيعت، مناظري بديع و عمارت‌هايي خلق كردند كه نمونه‌اي از اوج معماري و هنر چين در آن زمان است. يكي از مقاصد تور چين بازديد از اين قصر زيبا مي باشد.

معبد آسمان چين(Temple of Heaven of China)
معبد آسمان اولين معبدي است كه در پكن ساخته شده و كل بناي آن از چوب است و طبق معمول تمامي معابد چيني هيچ ميخي در ساختش به كار نرفته است. اين معبد در جنوب شهر ممنوعه قرار دارد و مساحت آن ۴ برابر شهر ممنوعه است. در محوطه بسيار وسيع آن حدود ۱۰۰۰۰۰ درخت وجود دارد و معبد در وسط اين محوطه قرار دارد. امپراطور ۳ بار در سال در اولين روز بهار، در طولاني‌ترين شب سال و روز تولدش براي نيايش و درخواست بركت كشاورزي به اين معبد مي‌آمده و دعا مي‌كرده است. جنوبي‌ترين ديوار معبد آسمان ۴ گوشه نشانه زمين و شمالي‌ترين ضلع ديوار نيم دايره نشانه آسمان است. اين طراحي از ايده باستاني چين درباره آسمان گرد و زمين ۴ گوشه سر چشمه گرفته است. معبد آسمان به معبد داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود و ۲ ديوار گرد اطراف آن را فرا گرفته است. معبد آسمان نه تنها در تاريخ معماري چين داراي جايگاه مهمي است، بلكه ميراث گرانبهاي هنري معماري جهان نيز محسوب مي‌شود. يونسكو در سال ۱۹۹۸، معبد آسمان را با شماره ۸۸۱ در فهرست ميراث جهاني به ثبت رساند. با تور پكن سفر كرده و اين مجموعه زيبا از ديدني هاي پكن را ببينيد.

ديوار بزرگ چين(Great Wall of China)
ديوار چين، يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري پكن مي باشد و جزء عجايب هفت گانه ي جهان قرار دارد و به عنوان جزئي از مكان هاي تاريخي يونسكو ثبت شده است. اين ديوار به عنوان طويل ترين ديوار جهان شناخته شده است. اين ديوار ساخت دست بشر به طول تقريبي ۶۳۵۲ كيلومتر از گذرگاه شانگهاي در درياي بوهايي در شرق و حدفاصل چين و منچوري تا لوپ نور در جنوبي ترين قسمت منطقه خودمختار زينجيانگ كشيده شده است. اين ديوار تقريبا مرز بين چين شمالي و مغولستان داخلي را مشخص مي كند و اما انتهاي ديوار چين كجاست اين قسمت از ديوار چين كه به «سر اژد‌ها» معروف است در ۳۰۰ كيلومتري شهر بيجينگ در كرانه درياي بوهاي واقع شده است. سر اژد‌ها در اين منطقه بيست متر در دريا پيش رفته كه انگار اژد‌ها در حال آب خوردن است! اين قسمت از ديوار چين كه از ديدني هاي چين است در سال ۱۹۰۰ تخريب شده و بعد‌ها توسط مردم دوباره بازسازي شده است. در تور پكن اين ديوار زيبا را از دست ندهيد.

شهر ممنوعه(Forbidden City)
شهر ممنوعه از زيبا ترين ديدني هاي چين مي باشد كه شهرتي جهاني دارد و هر ساله تعداد زيادي توريست از سرتاسر دنيا براي ديدن آن با تور چين سفر مي كنند. شهر ممنوعه بزرگترين مجموعه كاخ باقيمانده در جهان است. و از كامل ترين مجموعه معماري هاي چوبي باستاني به شمار مي رود. اين اثر تاريخي در سال ۱۴۰۶ ميلادي به دستور جو دي دومين امپراتور سلسله مينگ به مدت ۱۴ سال ساخته شد. يونسكو در سال ۱۹۸۷ شهر ممنوعه بيجينگ را در فهرست ميراث جهاني به ثبت رساند. تا سال ۱۹۱۱ ميلادي كه سلسله چينگ از بين رفت به مدت ۵۰۰ سال ۲۴ امپراتور در شهر ممنوعه اقامت داشتند و امور كشور را سر و سامان مي دادند.مساحت شهر ممنوعه بيجينگ ۷۲۰ هزار متر مربع، طول آن از جنوب تا شمال يك هزار متر و عرض آن از شرق تا غرب ۸۰۰ متر است.طراحي شهر ممنوعه از نماي كلي تا ريزترين جزيياتش طوري انجام شده كه بازتابي از مقاصد فلسفي و مذهبي و نمادي از عظمت و قدرت امپراطور باشد. مانند رنگ زرد كه رنگ امپراطور است و تقريبا در تمامي سقف ها از آن استفاده شده است.

ميدان تيانانمن پكن(Tiananmen Square Beijing)
از ديگر جاذبه هاي گردشگري پكن مي توان به ميدان تيانانمن اشاره كرد. اين ميدان بزرگترين ميدان جهان است كه در سال ۱۴۱۷ و طي سلسله MING در كنار شهرممنوعه ساخته شده است و موزه ملي چين در شرق اين ميدان قرار دارد. همچنين اين ميدان همه روزه از گلهاي زيبا و تازه آراسته مي شود و اين امر بر جذابيت اين محل مي افزايد. ميدان تيانانمن محلي براي بازديد برج Tiananmen مقبره قهرمانان چين،كاخ ها و عمارت به ياد ماندني MAO ZEDONG و پرچم ملي كه هميشه در اين ميدان برافراشته است، مي باشد.

منبع: bestgasht.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.