ميلياردر هاي برتر جهان در سال 2016

۶ بازديد

در اين ليست متمول ترين افراد جهان در سال 2016 معرفي مي گردد كه توسط مجله فوربز منتشر شده است اين افراد از بين ۱۸۱۰ ميلياردر انتخاب شده است.


1 . بيل گيتس
بيل گيتس، مدير اسبق و مؤسس شركت مايكروسافت براي سومين سال متوالي رتبه نخست فهرست را از آن خود كرد. ثروت وي ۷۵ ميليارد دلار برآورد شده است كه در مقايسه با سال گذشته ۴.۲ ميليارد دلار كمتر است.

 
2 . آمانسيو اورتگا
آمانسيو اورتگا، مؤسس شركت اينديتكس و مالك فروشگاه هاي زارا با ۶۷ ميليارد دلار ثروت دومين فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترين فرد در اسپانيا معرفي شده است.

 
3 . وارن بافت
وارن بافت، مدير عامل و رئيس هيئت مديره شركت "بركشاير هاتاوي” با ثروت ۶۰ ميليارد دلار در رتبه سوم جدول قرار دارد. "كارلوس اسليم” مالك شركت هاي "آمريكا موويل” و "تلمكس” با ۵۰ ميليارد ثروت در رتبه چهارم قرار گرفت.

 
4 . مارك زاكربرگ
مارك زاكربرگ، برنامه‌نويس رايانه و مؤسس وبگاه شبكه اجتماعي آنلاين فيس‌بوك در آمريكا است. او به عنوان يك دانشجوي دانشگاه هاروارد با كمك دانشجويان علوم كامپيوتر اقدام به تأسيس اين وب‌گاه كرد. او اكنون به عنوان مدير اجرايي در فيس‌بوك فعاليت مي‌كند.

 
5 . جفري پرستون
جفري پرستون "جف" بزوس ، كارآفرين و سرمايه‌گذار آمريكايي در زمينه اينترنت و مديرعامل و موسس آمازون است. او با تاسيس آمازون، نقش كليدي در زمينه رشد و ارتقاء تجارت الكترونيك ايفا كرده‌است.بزوس در آگوست ۲۰۱۳، واشينگتن پست را خريد.

 
6 . وانگ جيانلين
وانگ جيانلين، كارآفرين و مدير ارشد اجرايي چيني است، كه در حال حاضر به‌عنوان ثروتمندترين فرد در جمهوري خلق چين، شناخته مي‌شود. جيانلين هم‌اكنون رييس هيئت مديره گروه داليان واندا مي‌باشد.

 
7 . مايكل روبنس بلومبرگ
مايكل روبنس بلومبرگ ابرتاجر و سياستمدار آمريكاييست. او از ۱ ژانويه ۲۰۰۲ به مدت سه دوره به عنوان يك‌ صد و هشتمين شهردار كلان‌شهر نيويورك فعاليت كرد. بلومبرگ مؤسس، مديرعامل اجرايي و مالك بلومبرگ ال. پي. از شركت هاي داده هاي مالي جهاني و رسانه اي است كه نام او را بر خود دارد و به خاطر سيستم كامپيوتري بلومبرگ ترمينال كه به طور گسترده از سوي سرمايه گذاران در جهان استفاده مي شود، مشهور است. بلومبرگ رئيس موسسه سرويس خبري بلومبرگ است هم چنين از ثروتمندترين يهوديان در عرصه رسانه‌اي است.

 
8 . دونالد ترامپ
دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه پيشتاز در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ آمريكا با دارايي ۴.۵ ميليارد دلار نيز در اين فهرست قرار دارد. وي در سال جاري رتبه صد و سيزدهم را در ميان ميلياردرهاي آمريكا از آن خود كرد؛ اما در سال گذشته در رتبه چهارصد و پنجم قرار داشت.

 
9 . ليليان بتانكور
ليليان بتانكور، بازرگان و كارآفرين فرانسوي است، كه سهام‌دار و مالك اصلي شركت لوازم آرايشي و بهداشتي؛ لورئال محسوب مي‌شود. وي تنها فرزند اوژن شولر؛ بنيانگذار اين شركت مي‌باشد.


منبع: افكار نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.